Napovednik koncertnega cikla SiBRASS 2024
Ko se je leta 2017 na slovenskem glasbenem prizorišču pojavil koncertni cikel SiBRASS, je najbrž le redkokdo verjel v (vsaj) osem zaporednih sezon. Cikel je od vsega začetka brez dvoma osrednja umetniška platforma s trobili v samem žarišču, iz leta v leto postaja prepoznavnejši, tudi v mednarodnem merilu, in mirno lahko rečemo, da se je uveljavil kot eden vodilnih ciklusov komorne glasbe na Slovenskem. Na koncertih cikla se srečujemo z repertoarnimi stalnicami, torej kanonom trobilske glasbe – prav lani se je denimo sklenila štiriletna predstavitev vseh štirih Evaldovih kvintetov za trobila –, morda še bolj pogosto pa z redkeje izvajanimi, manj znanimi mojstrovinami najrazličnejših glasbenih slogov in zgodovinskih obdobij, ki zazvenijo na recitalih, komornih koncertnih večerih in matinejah ali pa seveda v iskrivem blesku trobilnega ognjemeta, ki ga zagotavljajo nekoliko večje, ansambelske zasedbe. Pri izbiri programa je posebna pozornost vselej namenjena tudi sodobnejši glasbi, glasbi našega časa, še zlasti najvidnejšim domačim trobilcem in zasedbam, prav tako mladim nadarjenim in mednarodno uveljavljenim glasbenim gostom (T. Gansch, L. Paul, S. Verhaert, T. Poulson, R. Szentpáli, G. Tarkövi, J. B. Sørensen, R. Friedrich, M. Piñeira, J. Berwaerts, Ensemble Schwerpunkt, Musica Antiqua Salzburg idr.), ki med drugim predstavljajo dela nekaterih najuglednejših domačih avtorjev, kot so Vinko Globokar, Nina Šenk, Uroš Krek, Žiga Stanič, Anže Rozman, Tilen Slakan idr. Cikel SiBrass letos stopa že v svojo osmo zaporedno sezono, sezono petih koncertov, s katerimi gradi na lastni umetniški zapuščini in v mnogih ozirih nadgrajuje bogato, raznovrstno, tehtno in docela premišljeno ponudbo glasbenih programov s trobili v glavni vlogi.
Poudarki sezone
Uvodni koncert prinaša pravi talilni lonček glasbe preteklosti (J. S. Bach in W. A. Mozart v predelavah Blaža Puciharja), polpreteklosti (MacMillan, Bingham, Rautavaara) in današnjega časa (Črna luknja Žige Staniča), pri čemer bo delno rekonstruiran koncert Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije iz decembra 2017. Program s solistom Boštjanom Gombačem in pod umetniškim vodstvom rednega gosta slovenskih koncertnih odrov, britanskega trobentača Thomasa Hugha Poulsona izvaja Trobilni ansambel SiBRASS, ki je poleg istoimenskega kvinteta osrednje, reprezentativno izvajalsko telo cikla.
V znamenju roga bosta letos kar dva koncerta. Septembrski drugi koncert letošnje sezone bosta izvedla stara znanca cikla – solohornist Simfonikov RTV Slovenija Mihajlo Bulajić in pianist tega orkestra Klemen Golner. Spored sestavljajo krajša dela za rog in klavir Eugèna Bozzaja in Franza Josepha Straussa, ki se ne pojavljajo prav pogosto na sporedu, zaradi česar bo to vsekakor večer za glasbene sladokusce.
Tretji koncert sezone z glasbo Hillborga, Bellona, Ramovša, Rojka in Turnerja bogati še eno znano in zveneče ime, Trobilni kvintet Contrast, ki se na vsakih nekaj let redno predstavlja na koncertih cikla SiBrass.
Na novembrskem četrtem koncertu se bosta v trio zasedbi poleg drugega solohornista »našega« radijskega orkestra Boštjana Lipovška predstavila ugledna tuja glasbenika – britanski oboist Tom Owen in Italijan Lorenzo Cossi pri klavirju. Na sporedu najdemo tri redko slišane skladbe za rog, oboo in klavir skladateljev Ivana Jevtića, Heinricha von Herzogenberga in Jana Koetsierja.
Po tradiciji je vsaj en koncert v sezoni namenjen nadobudnim mladim glasbenim umetnikom in osma sezona se temu ne bo izneverila. Novi generaciji je namenjen zadnji koncert sezone, na katerem bodo v Ansamblu trobent združili moči študentje in profesorji Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani in Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Ansambel bosta v programu, ki se sprehaja med glasbo baroka in našega časa spremljala organist pianist Tilen Bajec in Špela Cvikl pri timpanih – med drugim bo krstno izvedeno novo delo Nane Forte, napisano po naročilu društva SiBRASS.