Nedelja, 4. junij 2023, ob 19.00
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine
Člani instrumentalnega ansambla Musica Antiqua Salzburg negujejo zgodovinsko ustrezno izvajalsko prakso na izvirnih glasbilih. Zasedba združuje umetniške moči naslednjih glasbenikov: Matthijs Lunenburg (cink in kljunasta flavta), Andrea Guttmann-Lunenburg (kljunasta flavta), Stefan Konzett, Dušan Krajnc in Thomas Baur (pozavna) ter Bernhard Prammer (orgle). Ti mednarodno uveljavljeni umetniki se posvečajo predvsem poustvarjanju zgodnjebaročne instrumentalne ansambelske glasbe za cinke in pozavne s spremljavo bassa continua v različnih uglasbitvah – od solističnih do bogatejše zasedenih instrumentacij. Izvajajo tudi obsežnejše partiture, ki vključujejo dodatna pihala in godala ter občasno celo vokale – tako solistična dela kot večzborske partiture. Delovanje ansambla Musica Antiqua Salzburg obkroža bogata in raznovrstna glasbena zgodovina mesta Salzburg in zapuščina salzburških skladateljev starejših obdobij, kot so Heinrich Ignaz Franz Biber, Paul Hofhaimer, Johann Stadlmayr in Georg Muffat. Poleg tega se posveča še tonsko barviti italijanski in nemški baročni glasbi skladateljev kot Giovanni Gabrieli, Claudio Monteverdi, Biaggio Marini, Heinrich Schütz in Michael Praetorius ter tudi skladateljev drugih evropskih dežel. Od ustanovitve leta 2010 dalje je ansambel izvedel uspešne projekte in sodelovanja v okviru Salzburškega festivala, Glasbenih tednov v Millstattu, Glasbenega poletja v Svetem Lenartu (Musiksommer St. Leonhard), festivalov Originalklang Freistadt in Diabelli Sommer v Mattseeju ter sodeloval pri izvedbi Monteverdijevih Večernic Blažene Device v Herkulovi dvorani v Münchnu. Leta 2018 je sodeloval v vseevropskem glasbenem projektu Hanzeatska pot, ki ga je finančno podprla tudi Evropska unija; ta projekt je ansamblu prinesel nastope na festivalih v Litvi, Latviji, Estoniji, Nemčiji, Angliji in na Nizozemskem.
Tokrat se Musica Antiqua Salzburg predstavlja z nevsakdanjim programom, ki temelji na prepletu stare, pretežno renesančne instrumentalne glasbe in dveh izvirnih del našega časa – skladbe Vitrinen & Mosaik (2020) Alexandra Bauerja, ki je navdih iskal v motetu Ut te per omnes Johannesa Ciconie (1370–1412), in eksperimentalnega, instrumentacijsko svobodno zasnovanega dela za tri do osem instrumentov Amtssee im Regen (2008) Petra Ablingerja.