Nedelja, 17. september 2023, ob 19.00
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine
Reinhold Friedrich je na mednarodno glasbeno sceno prodrl z uspešnim nastopom na Mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD leta 1986. Kot profesorja sta nanj najmočneje vplivala Edward H. Tarr in Pierre Thibaud. V svojem poustvarjalnem delu – igra tako na sodobno trobento kot trobento z ventili iz 19. stoletja – se rad sooča tako s staro kot z novo glasbo. Kot navdušenec nad zgodovinsko izvajalsko prakso je sodeloval z zasedbami, kot so Orkester Elizejskih poljan, La Stagione Frankfurt, Komorni orkester iz Basla, L'arte del mondo, Concerto Melante in Berliner Barock Solisten. Podobno angažiran je tudi na področju sodobnejše glasbe za trobento, kjer sodeluje z mnogimi še živečimi glasbenimi ustvarjalci, kot so Wolfgang Rihm, Carola Bauckholt, Luciano Berio, Edison Denissov, Peter Eötvös, Hans Werner Henze, Matthias Pintscher, Rebecca Saunders idr., ter krstno izvaja nova dela, pogosto napisana prav zanj. Posnetek skladbe Nobody knows de trouble I see Bernda Aloisa Zimmermanna, v kateri je Friedrich solist na trobenti, je leta 1994 prejel čislano nagrado ECHO Klassik. Še eno tovrstno nagrado, in sicer za inštrumentalista leta, je prejel za album Ruski koncerti za trobento (2013), ki ga je posnel s Simfoničnim orkestrom Göttingena in dirigentom Christophom-Mathiasom Muellerjem. Reinhold Friedrich je bil dolgoletni solo trobentač Radijskega simfoničnega orkestra iz Frankfurta (1983–1999). Leta 2003 ga je Claudio Abbado imenoval za stalnega solo trobentača festivalskega orkestra Festivala v Luzernu, poleg tega je tudi umetniški vodja trobilnega ansambla omenjenega orkestra ter kot solist nastopa z najuglednejšimi svetovnimi orkestri. Pomembno je tudi Friedrichovo pedagoško delo: je profesor trobente na Univerzi za glasbo v Karlsruheju, iskan predavatelj številnih mojstrskih tečajev in častni profesor na Kraljevi glasbeni akademiji v Londonu ter Visoki šoli za glasbo kraljice Sofije v Madridu. Njegovi nekdanji študenti pogosto zmagujejo na priznanih mednarodnih tekmovanjih in zasedajo delovna mesta kot vodje sekcij ali univerzitetni profesorji v kolektivih v Evropi, Tokiu, Tel Avivu, Moskvi in Riu de Janeiru.
Priznani glasbenik Reinhold Friedrich, stari znanec slovenskih koncertnih odrov, je redni gost koncertov v sklopu Festivala Ljubljana. Tokrat se predstavlja v duetu s pianistko Eriko Takezawa, svojo dolgoletno glasbeno partnerico. Duo navdihuje s svežimi in inovativnimi sporedi, na katerih mojstrovine za trobento in klavir vseh obdobij združuje v nadvse barvit šopek. Nova glasba sodobnih, avantgardnih skladateljev se na sporedu pogosto znajde poleg repertoarnih klasik – na primer glasba Györgyja Ligetija in Tošia Hosokave ob boku skladbam Georga Philippa Telemanna, Johanna Sebastiana Bacha in Girolama Fantinija, ki jih zaznamuje baročni sijaj. Poleg tega Friedrich in Takezawa predstavljata tudi domiselne priredbe, kot so novozložena sonata po Richardu Straussu, Mahlerjev Blumine za trobento in klavir, Gershwinova Rapsodija v modrem ali V slogu Albéniza avtorja Rodiona Ščedrina. Na njunih sporedih je prisotna tudi glasba francoskih in belgijskih skladateljev fin de siècla, poleg tega pa je pomemben aspekt njunega poustvarjanja izvajanje novih del, ki jih naročata pri skladateljih, kot so Nina Šenk (1982), Katrin A. Denner (1986) in Franz Ferdinand August Rieks (1998). Vse to dopolnjujejo repertoarne klasike, kot so sonate Paula Hindemitha, Petra Maxwella Daviesa in Georgea Antheila, včasih pa celo dela za solo klavir (avtorji: Johann Sebastian Bach, Claude Debussy, Toru Takemicu, Wolfgang Rihm) ali solo trobento (avtorji: Luciano Berio, Hans W. Henze). Njun nastop obljublja enkratno glasbeno doživetje starih in novih, slogovno enovitih in kompozicijsko inovativnih skladb za trobento in klavir.