Torek, 2. marec 2021 ob 20.00
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine
Koncert 1
Izvajalci
Wieder, Gansch & Paul
Thomas Gansch, trobenta
Leonhard Paul, pozavna in bas trobenta
Albert Wieder, tuba
Sibrass Ensemble
Franc Kosem, trobenta
Uroš Pavlovič, trobenta
Urška Kurbos, trobenta
Jure Gradišnik, trobenta
Igor Konečnik, trobenta
Jože Rošer, rog
Mihajlo Bulajić, rog
Aurelie Roussel, rog
Žan Tkalec, pozavna
Žan Kopše, pozavna
Ana Knez, bas pozavna
Vid Žgajner, tolkala
Program
George Michael (prir. Wieder, Gansch & Paul)
FAITH
Henry Purcell (prir. Leonhard Paul)
CHACONNE
Stevie Wonder (prir. Leonhard Paul)
DON'T YOU WORRY 'BOUT A THING
Abel Ferreira (prir. Leonhard Paul)
CHORANDO BAIXINHO
Thomas Gansch
WALKING LATE AND HEAVY
Airto Moreira (prir. Albert Wieder)
TOMBO IN 7/4
Billy Joel (prir. Albert Wieder)
AND SO IT GOES
Chuck Mangione (prir. Wieder, Gansch & Paul)
LAND OF MAKE BELIEVE
Slavko in Vilko Avsenik (prir. Lojze Krajnčan)
SLOVENIJA OD KOD LEPOTE TVOJE
Thomas Gansch
LJUBLJANA FANFARE
Thomas Gansch
NEW ORLEANS
Thomas Gansch
SAD DAY
Thomas Gansch
BLUE
Jože Žitnik
BLUES FOR MR. JAMES
Mojmir Sepe (prir. Vid Žgajner)
POLETNA NOČ
Koncertni cikel SiBrass 2021 udarno začenja trio Wieder, Gansch & Paul, ena najimenitnejših trobilnih zasedb zadnjih let, v kateri igrajo trobentar Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Glasbeniki, ki izhajajo iz skupnega sodelovanja v sloviti »glasbenogledališki« zasedbi Mnozil Brass, se bodo na uvodnem koncertnem dejanju predstavili z dvojim programom – lastnim, ki zajema množico aranžmajev žanrsko in slogovno raznolikih glasbenih del, in tistim, ki ga bodo izvedli skupaj s trobilnim ansamblom SiBrass.
Prvi del koncerta bo v znamenju aranžmajev najrazličnejših glasbenih del s področja jazza, klasične in popularne glasbe, ki predstavljajo različne glasbene okuse posameznih članov zasedbe. V jazzovsko obarvani priredbi za trobilni trio, ki so jo podpisali vsi trije člani zasedbe Wieder, Gansch & Paul, bo uvodoma zazvenela uspešnica Faith Georgea Michaela z istoimenskega albuma iz leta 1987. Sledil bo niz treh aranžmajev Leonharda Paula, ki je v glasbeno preobleko za trobilni trio trobente, pozavne in tube odel naslednje skladbe: Chaconno v g-molu angleškega baročnega mojstra Henryja Purcella; Don't You Worry 'bout a Thing priljubljeni, s prvinami latino glasbe zabeljeni single Stevieja Wonderja; in Chorando Baixinho, z otožnejšim podtonom prepojen choro[1] brazilskega klarinetista Abela Ferreire (1915–1980). Naslednja na vrsti bo avtorska skladba Thomasa Ganscha, naslovljena Walking Late and Heavy, ki jo je trobentar zložil, kot je povedal sam, »v dragocenem času med obilnim kosilom z veliko vina in večernim koncertom«. Priredbi, ki sledita, je podpisal Albert Wieder: skladbo Tombo in 7/4 z albuma Fingers brazilskega jazzovskega glasbenika in tolkalca Airta Moreire, v kateri si je Wieder predpisal izjemno zahteven, virtuozen part za tubo, in pesem And so It Goes Billyja Joela, ki je navdih zanjo našel v škotski ljudski baladi Barbara Allen. Barvito glasbeno paleto prvega dela koncerta, v katerem se mnogi aranžmaji spogledujejo s spontanostjo jam sessionov, zaokrožuje priredba skladbe Land of Make Believe Chucka Mangioneja, pod katero so se podpisali vsi trije člani zasedbe Wieder, Gansch & Paul.
Programsko bolj homogena je druga polovica sporeda, v kateri se bo triu Wieder, Gansch & Paul pridružil trobilni ansambel SiBrass in bo zazvenela tako glasba slovenskih avtorjev kot avtorska dela Thomasa Ganscha. Uvodna skladba tega dela koncerta bo legendarni, lahko rečemo celo ponarodeli valček bratov Avsenik Slovenija od kod lepote tvoje v priredbi Lojzeta Krajnčana. Sledil bo niz štirih avtorskih skladb Thomasa Ganscha, in sicer: slovesno ubrane Ljubljana fanfare, zložene za ansambel SiBrass; New Orleans, ki nas bo popeljal v okolje virtuoznih jazzovskih glasbenikov – v zibelko jazza, kot si jo je še pred obiskom tega mesta skozi glasbeno materijo predstavljal Gansch; Sad Day, ki nas bo umiril v rahlo otožnem baladnem tonu; in skladba Blue, v kateri se Gansch dotakne prvin bluesa. Koncertni program bosta sklenili deli domačih avtorjev: Blues for Mr. James nekdanjega trobentarja Orkestra Slovenske filharmonije Jožeta Žitnika in zimzelena Poletna noč Mojmirja Sepeta v živahni »jazzy« priredbi Vida Žgajnerja.
[1] Choro je instrumentalni žanr brazilske popularne glasbe, ki je vzniknil sredi 19. stoletja v Riu de Janeiru in okolici. Dobesedni prevod imena choro/chorinho je tožba oz. žalostinka, ki pa kljub temu poteka v živahnejših ritmih. Žanr zaznamujejo virtuoznost, improvizacija, subtilne modulacije, sinkopiran ritem in izrazitejša uporaba kontrapunkta.